E-mail (abrev. pentru engl. electronic mail). Ansamblu de
tehnici de schimb al informatiilor in care suportul fizic al informatiilor nu e
trimis destinatarului.
Faxul, din engl. facsimile transmission, e un exemplu mai
vechi ce corespunde definitiei de mai sus.
Azi, prin e-mail intelegandu-se aproape exclusiv serviciile
de posta electronica asigurate prin Internet.
(Dictionar de informatica, Larousse, coord. Pierre Morvan,
Ed Niculescu, 1999)
In primul rand ar fi indicat sa nu alegi adrese precum
bubulina-sexy@ sau macho-de-forum@ pentru ca nu trimiti mesajul catre prieteni.
Informatia trebuie sintetizata in cateva cuvinte si scrisa
in campul subiectului (titlul e-mail).
Daca trimiti e-mail-ul mai multor persoane foloseste
campul BCC (blind carbon copy) pentru a nu lasa adresele la vedere.
Un e-mail oficial nu trebuie sa fie la fel de formal ca unul
de afaceri - trebuie sa fie scurt si la obiect, dar e bine sa incepi cu o formula de salut mai putin colocviala,
deci ar fi indicat “Buna ziua”, nu “Buna”, “Salut”, “Hei” etc. Daca
stii cui te adresezi (cand trimiti un e-mail la vreo institutie, ca exemplu, nu
prea stii la cine va ajunge respectivul e-mail) poti folosi si formulele
“Doamna” sau “Domnule” - dupa caz - si numele de familie.
Trebuie sa fii concis si clar in exprimare. Trebuie evitate
abrevierile sau argoul utilizat pe net sau in SMS si nu utiliza grupurile de
litere precum: “tz”, “sh” etc. Evita culorile sau fonturile ciudate intr-un
astfel de e-mail.
Evita unele explicatii
care s-ar putea sa nu-l intereseze pe destinatar.
Incearca sa formezi paragrafe, cand treci de la o idee la
alta - lasa un rand liber intre acestea (ideile sunt mai clar definite si
textul e mai usor de citit).
Dupa ce ai scris textul incheie e-mail-ul prin a multumi
pentru atentie si semneaza-te.
Reciteste textul pentru a te asigura ca ai exprimat ceea ce
doresti si ca nu exista greseli de gramatica, in primul rand.
Vezi si:
Cum redactezi (scrii) o cerere
Vezi si:
Cum redactezi (scrii) o cerere